Sunday, November 05, 2006

Membongkar Identiti Pak Kaduk

MEMBONGKAR IDENTITI PAK KADUK

pastinya ramai tertanya-tanya siapakah si PAK KADUK yang pakar mengarang cerita..pakar putar belit..dan memang banyak lagi pakarnya..sungguh pakar si pak kaduk ini sampaikan mudah baginya menyelewengkan pemikiran pembaca blognya..namun kali ini, saya akan membongkarkan identiti sebenar di sebalik nama samaran PAK KADUK!!

berdasarkan siasatan mendalam terhadap identiti PAK KADUK ini, saya telah menemui beberapa kemungkinan yang acapkali sama..sehinggakan saya tanpa ragu-ragunya mengesahkan bahawa PAK KADUK sebenarnya merupakan seorang maKnusia yang bernama ZANUDDIN SALLEH!!

siapakah Zanuddin Salleh ini?...siapa lagi kalau bukan webmaster cekakhanafi.com!

keputusan mengisytiharkan identiti Pak Kaduk diambil terhadap beberapa siasatan yang telah dijalankan. Berikut merupakan apa yang didapati yang berkaitan dengan identiti PAK KADUK .


1.
Ini merupakan screen shot daripada blog pak kaduk pada post-nya yang bertarikh 18/9/2006- "Akhir Kalam" (http://pak-kaduk.blogspot.com/2006_09_01_pak-kaduk_archive.html)..dengan jelasnya, Pak Kaduk menafikan yang dirinya mempunyai perkaitan dengan Zanuddin Salleh..tapi benarkah dakwaannya ini?..kita tidak tahu!..memang kita tidak tahu!

2.
Lihat pada post anti_fitnah pada 3.11.06 yang lepas..pak kaduk telah mengaku sendiri bahawa alamat e-melnya adalah obeyone1@yahoo.com dan no. telefonnya 019-6635203..dan siasatan seterusnya akan mengambil kira dari data-data berikut.

3.

Berdasarkan search enquiry di google dengan input nama Zanuddin Salleh, (dengan tujuan memastikan sama ada benar Pak Kaduk BUKAN Zanuddin Salleh), didapati salah satu cached result dari laman web www.mypeugeot.net menunjukkan Zanuddin Salleh menggunakan nama samaran obey_one, yang mana lebih kurang sama dengan alamat emel pak kaduk, obeyone1. Untuk makluman ramai, Zanuddin Salleh merupakan salah seorang orang penting dan mungkin juga webmaster mypeugeot.net (berdasarkan kedudukannya dalam advisory board). Selain nick Zanuddin dalam sidang cekak hanafi (dulu) yang mempunyai link ke mypeugeot.net, beberapa keadaan juga dikenal pasti melalui design web mypeugeot.net dan juga sharizal.com yang mempunyai persamaan dengan cekakhanafi.com. Ini menunjukkan bahawa Zanuddin Salleh@obey_one, merupakan webmaster yang sama untuk ketiga-tiga website tersebut.

4.

Lihat pada pencarian ini pula. Bukankah pak kaduk mulanya menafikan dirinya Zanuddin Salleh, tapi pada post di blog anti fitnah, pak kaduk ada memberikan nombor telefonnya 019-6635203 yang ternyata sama dengan nombor telefon Zanuddin Salleh. Adakah ini satu kebetulan??..

5.

Sila perhatikan search result di atas. Identiti obey_one dan obeyone1 TERNYATA SAMA. Lihat pada user ID=obeyone1 dan user info pada URL=obey_one. Satu lagi kebetulan bukan?

Ada beberapa lagi "kebetulan" yang saya dapati, namun rasanya memadailah apa yang telah saya tunjukkan di sini. Berdasarkan apa yang saya dapati:

1. dari penemuan pertama jelas menunjukkan bahawa pak kaduk menafikan dirinya adalah Zanuddin Salleh (yang terbukti menunjukkan pak kaduk seorang PENIPU!)

2. pak kaduk telah mendedahkan identitinya dengan mengemukakan e-melnya; obeyone1@yahoo.com dan nombor telefonnya 019-6635203. Hasil dari pendedahan pak kaduk sendiri, seperti dia meminta identitinya dibongkarkan!

3. pak kaduk merupakan seorang webmaster, dimana dia telah menjadi 'master' untuk web sharizal.com, mypeugeot.net, dan cekakhanafi.com..identitinya terserlah dalam ketiga-tiga web ini dimana dalam web sharizal.com dia menggunakan nama samaran obey_one, begitu juga dalam mypeugeot.net dan Zanuddin dalam cekakhanafi.com. Selain itu, imej di bawah juga menjadi bukti yang Zanuddin sebagai webmaster ketiga-tiga web tersebut.


**perhatikan Keywords ketiga-tiga website itu..sama bukan?

kesimpulannya:

Pak Kaduk=obeyone1=obey_one=019-6635203=Zanuddin Salleh!!!

Benarkah apa yang didapati??..adakah Google menipu atau terlibat sama dalam komplot ini??..mungkinkah saya menggunakan photoshop untuk membuat semua ini??..atau..mungkin anda sendiri berminat untuk mencubanya??..anda boleh lakukan sendiri!!..tak perlu modal!!..hanya dari depan komputer!!..anda hanya perlu duduk diam dan taip: obey_one atau obeyone1 berserta dengan Zanuddin Salleh..dan anda akan dapat seperti yang saya dapat!!

apa pendapat anda?..fikirkanlah..

8 Comments:

Blogger amrillah said...

Assalammualaikum wrt. wbt.

Mengapa nama ayah saya ditanda dengan tanda soalan?

6:48 AM  
Blogger simpson said...

maaf..itu tidak membawa sebarang makna..tapi kalau ia menyinggung perasaan, saya akan tukar..

7:02 AM  
Blogger amrillah said...

Ok, tidak mengapa kalau ia tiada makna.

6:43 PM  
Blogger amrillah said...

Saya perasan tanda itu sudah dipadam. Bukan saya tersinggung, saya cuma ingin tahu sahaja. Tetapi apa pun, terima kasih kepada tuan kerana prihatin.

6:50 PM  
Blogger OrangMalaysia said...

tahniah r3mu

9:55 PM  
Blogger simpson said...

apa nak buat..saya hanya memaparkan apa yang benar..saya takde putar apa-apa...anda sendiri juga boleh cari maklumat nih..kita sendiri boleh nilai mana yang baik dan mana yang buruk..fikirkanlah..

4:09 AM  
Blogger suwabara said...

Cayalah luuu... dah lama tahu yang si kaduk tu zanuddin... tapi tak de la se konkrit hang.. hang memang hebat

5:09 PM  
Blogger simpson said...

memang dari dulu lagi identitinya dah di syaki sebagai Z.S, tapi dia menafikan!!. Baru-baru nih, dia sendiri mengaku. Jadi, rasanya buat apa didiamkan lagi. Biar satu Malaya tahu siapa Pak Kaduk!

6:44 PM  

Post a Comment

<< Home